AngelMafeya
Hari ni aku xde mood nk keje. Even, xde mood pun nk wat pape. Fikiran terganggu, hilang semua fokus untuk bangunkan modul utk training. Hasilnya, aku berpoya-poya surf tenet sambil chatting ngan sesapa saja yg nk chat ngan aku, tdk lagi pilih bulu cam slalu. Harapan aku, biarlah hari ni berlalu dengan cepat dan lancar dan segalanya baik utk aku.

Aku kurang pasti, apa sebenarnya yang mengganggu emosiku. Aku manusia.. secekal-cekal aku, setabah-tabah aku, kadang-kadang terkucil jugak. Tapi, bibir sentiasa mengukir senyum sbb kalian pun tahu that I'm a good actress as always. Takde sape yang tahu apa yang ada dalam jiwa ni kecuali aku sendiri.

Adeh.. airmata mula bergenang. Dada terasa sempit. Apa dah jadi ngan aku sebenarnya? Apa yang sangat mengganggu kehidupanku akhir2 ini? Siapa punca sebenar? Atau, apa punca sebenar? Ya Allah.. berikan aku petunjuk.. Saat ni, rasa cam nak balek kg. Nak pelok mak, nak menangis depan mak, nak mengadu kat mak, nak merintih kat bahu mak.. Semua dengan mak, sebab mak takkan pernah sekalipun sakiti jiwaku seperti yang org lain lakukan; orang yang tatau nak hargai segala pengorbanan aku, segala susah payah aku, segala kesulitan aku.. Ergh.. bukan nak mengungkit, tapi fikirlah sejenak. Aku harapkan pengertianmu..

Kehidupan dalam dunia sangat singkat. Entah esok entah lusa, kita akan dijemput pulang.
Kenapa kita tatau nak hargai masa yang bersisa ini? Salahkan andai kite buat org lain rasa bahagia dan selesa ngan kita? Kenapa perlu membisu begini; meninggalkan seribu pertanyaan yang entah bila akan ada jawabnya.

Ya Allah, sujud aku pada-Mu.. menampakkan betapa kerdilnya aku di alam ciptaan-Mu. Limpahkan nur dan hidayah-Mu padaku agar aku hanya mengejar cinta-Mu untuk mendapat sedikit nikmat cinta insan lain padaku.. Amin..
0 Responses

Post a Comment