AngelMafeya
18 Jun 2009 jam 12.00 am aku mula menulis blog ini. Rasanya, aku akan mewujudkan kembali sesi luahan hati kat dalam blog aku ni. Itu lebih mudah dari menyuarakan kepada manusia yang pandai bermain kata.

Semalam ada main petanque. Aku pun turun latihan juga, maklum byk lg skill yang lom aku pelajari. Memang betul kata org, kalo emosi terganggu, balingan petanque akan jadi hancur. Itu yang berlaku pada aku. Emosi aku betul-betul terganggu dan sedeynya hingga ke saat ini. Aku bertukar jadi seorang yang sensitif. Entah, mungkin xde yang perasan sbb aku mmg pelakon yang hebat. Bibir mengukir senyum untuk melindung resah dalam hati.

Apa sebenarnya yang aku mahukan dalam hidup ini? Kebahagiaan? Sudah tentu. Ketenangan? Tepat sekali. Kemewahan? Taklah sebab hidup mewah tapi hati sakit watpe. Lebih baik hidup sederhana dengan orang yang menyayangi kite. Tapi, bile ek nak ada orang yang sayang aku? Haha.. Macam hidup di alam fantasi. Harapan setinggi gunung, tapi aku lom capai lagi apa yang aku inginkan.

Pukul 7.45 am, aku da sampai opis. Mood yang kurang elok dari semalam terbawa-bawa sampai ari ni. Tapi, aku tetap kawal gangguan emosi ni. Taknak ada sesapa perasan perang emosi dalam jiwa aku. Huhu...

Saat ni aku rasa seolah-olah aku dipergunakan. Time susah, time sunyi, time sedih, pandai cari aku. Tapi, bile kebahagiaan di depan mata, aku dilupa. Aku ditinggal. Manusia akhir zaman mungkin memang begini la perangainye. Pentingkan diri. Kadang-kadang aku terpk nak je berhijrah. Mulakan hidup baru di tempat lain. Tapi, kesian kat bonda pulak. Apa yang boleh aku buat, bertahan untuk beberapa ketika lagi. Sampai masa, aku akan berhijrah juga.


1 Response
  1. Kakak jie...saba ek...setiap yg berlaku pasti ada hikmah disebaleknya... ^_^ kuatkan diri oke~!!


Post a Comment