AngelMafeya
Tengok tajuk, mcm best. Banyak sangat aku nak cerita. Jujur dan setia; dua perkara penting dlm perhubungan. Kalau tak jujur kite akan jadik tak setia. Bila dah tak setia, kasih sayang akan terbahagi. Maka, akan kuranglah peratusan kasih dan sayang yang diperuntukan untuk kita. Jika dulu, sebelum kehadiran yang kedua, 100% sayang tu mmg kite punya, tapi bila hadirnya pihak ketiga 100% sayang tu akan terbahagi dua (jika adil). Kalau dia tidak adil, sayangnye lebih pada pihak ketiga, kite cuma akan dapat dalam 30% sayang dari keseluruhan. Logik kan teori aku?

Semalam, ada kawan mengadu kepadaku tentang curangnya kekasih tercinta lantaran hadir kembali kekasih lama kekasihnya. Tidak adil kan dunia? Kawan aku sikit punye loyal, mengasihi dan menyayangi dengan setulus hati. Tapi, kekasihnya buat perangai, tak cukup dengan yang satu. Kekasih lama tu pun satu hal jugak, kenapa perlu hadir semula dan mengharu birukan keadaan. Maybe, dah nama perempuan desperado.. Kihkih.. Takut tak laku hingga akhir hayatnye, sebab tu mencari semula kekasih lama (bf kawan aku) yang telah lama ditinggalkan. Dasar perempuan desperate.. Kalau aku jumpa, memang tak selamat la dunia.. Lebih ngeri dari virus H1N1. Keh keh..

Nasihat aku pada kawan yang aku sayang tu, tinggal je la pakwe kamu tu. Dia bukan yang terbaik untukmu. Sayang memang la sayang. Tapi, untuk apa sayang org yang tak tahu hargai kasih sayang yang kite beri? Sia-sia.. Buang masa.. Lebih baik undur diri dengan cara bermaruah dari menagih kasih dari yang tak sepatutnya ibarat pengemis jalanan. Bangunlah, dik.. Ramai lagi lelaki budiman di luar sana yang layak bergandingan denganmu. Ingat, lelaki baik utk perempuan baik sepertimu..

Untuk kamu yang aku sayangi, aku harap kamu bukan dari golongan yang aku ceritakan. Tapi, andai timbul rasa muak atau jelakmu pada aku, khabarkanlah.. Aku sedia undur diri demi kebahagiaan kamu. Menyayangi dan mengasihi kamu adalah dengan membahagiakanmu termasuklah dengan perpisahan jika kamu inginkan. Walau apapun, aku berdoa agar kite dipanjangkan jodoh hingga ke syurga.. Amin..
2 Responses
  1. levin_se Says:

    nak komen..nak komen.. (a6_cat@yahoo.com)


  2. Shiqa Nawar Says:
    This comment has been removed by the author.

Post a Comment