AngelMafeya
Selagi hidup, selagi itu banyak cabaran dan dugaan yang perlu dilalui. Satu persatu halangan yang datang, mengganggu perjalanan ku untuk terus mencapai apa yang aku citakan. Tak kisahlah apa pun ujian yang perlu dilalui, satu yang aku pasti, semua itu mampu mematangkan aku. Menambahkan warna dalam kehidupanku walaupun kadang-kadang warna tu taklah secerah mana ataupun lebih zalim lagi, warna tu warna hitam pekat. Huhu..

Aku cuba hadapi segala ujian dengan setabah dan sebaik mungkin. Untuk lari dari kenyataan, jauh sekali. Aku perlu hadapi selagi mampu. Walaupun terpaksa merangkak, aku yakin aku boleh laluinya. Pelan-pelan mengayuh katanya.

Tapi, kenapa? Saat ujian itu datang, kamu biarkan aku sendiri. Kamu diam seribu bahasa. Kamu tinggalkan aku tertanya; apakah silap aku? Dimana kecuaian aku? Apa yang telah aku lakukan? Sangat tak adil kamu lakukan aku begini. Tak boleh ke kalau kita saling membantu memberi kekuatan antara satu sama lain? Ini tidak.. Aku hilang arah. Kamu terus-terusan menyepi.

Betapa hancur luluhnya hati dengan apa yang kamu lakukan. Aku tidak langsung memikirkan tentang kesilapan yang berlaku, tapi aku lebih memikirkan tentang kamu yang tiba-tiba menjauhkan diri dari ku. Siapa sebenarnya aku padamu? Dimana kamu yang aku kenali dulu? Mengapa perlu berubah sekelip mata?

Saatku mulai terjatuh, bukankah kamu perlu datang menyelamatkanku? Dimana kamu? Kemana kamu? Tak perlu lagikah aku dalam hidup kamu? Perlukah aku pergi dari hidup kamu? Menyusahkankah aku ini? *sigh*
0 Responses

Post a Comment