AngelMafeya

Bila pertemuan bertukar menjadi perpisahan, hati yang girang menjadi sayu. Bila detik itu semakin menghampiri, maka menitislah air mata syahdu. Bila tangisan mengiringi perpisahan itulah tandanya hati kasih dan sayang. Bila kau melambai tanganmu pada ku, ku sambut kembali dengan lambaian lalu hati terdetik dan berkata, Semoga kitakan bertemu lagi. Dan bila ku rindu padamu, ku ingati semula detik dan kenangan kita melayari perhubungan ini maka terukirlah kembali senyuman di bibirku.


Senyuman yang sentiasa terukir di wajahmu itu adalah tulus dan ikhlas. Senyuman yang terukir itu akan sentiasa aku ingati. Senyuman itu sentiasa mendekatkan aku denganmu. Senyuman itulah yang sering aku ingini pada setiap pertemuan kita. Senyuman itu juga sering membuatkan aku merindui dirimu. Dan disebalik senyuman itu ku berdoa semoga perhubungan kita akan sentiasa berkekalan.


Ku lewati jalan ini sekali lagi. Ku ingati semula detik ketika kita melaluinya bersama suatu ketika dulu. Ku rindukan saat ketika kita bersama melayari perhubungan yang suci ini. Ku iringkan doaku buatmu agar kau sentiasa dilindungi Ilahi. Dan ku bawa kenangan itu pergi bersama ku agar ianya tetap terpahat abadi didalam hatiku.

Hanya senyuman dapat ku ukirkan. Mesranya tatkala dua wajah bersatu. Dalam persimpangan dua pertemuan. Kau dan aku. Hanya renungan membicarakan rasa hati. Dan hanya renunganku merenung kau pergi. Sukar dimengertikan. Aku masih menantikan kepulanganmu di sisiku satu hari nanti. Aku sayang padamu.


Sayang, setiap pertemuan pasti wujud perpisahan tapi apakah setiap perpisahan itu akan wujud semula sebuah pertemuan?

1 Response

Post a Comment