AngelMafeya
Benci? Satu perasaan yang aku cuba elakkan untuk semua orang terutama org2 yang aku sayang. Tapi, kadang-kala mereka inilah yang cuba mencari sebab untuk aku timbulkan rasa benci tu pada mereka. Antara tanda-tanda aku mula membenci orang:

1. bile berbual, aku elakkan dari melihat mukanya. melihat anak mata apatah lagi. aku akan larikan pandangan ku ke tempat lain. pendek kata, tengok lubang jamban pun aku sanggup dari tengok muka dia.

2. aku takkan ambil tau langsung tentang dia. mana dia nak pergi, dah balek keje ke belom, dah makan ke belom, sihat ke x.. takde satu pun yang aku akan tanye tentang dia. lantak pi..

3. bile reply msg, aku akan taip seringkas mungkin dan yang pasti, aku takkan bertanye satu soklan pun padanya.

4. aku akan mencipta seribu satu alasan untuk tidak membuat sebarang aktiviti jika dia ada sama.

5. aku tidak akan lagi bercerita atau mengada sebarang mslh aku padanya.lebih baik aku pendam sendiri asalkan tidak bercerita pada org yang aku benci.

So, andai katalah wujudnya tanda-tanda ini pada kalian, mintak la maaf cpt kat aku ataupun aku takkan ampunkan kalian.Baik segera bertindak sebelum Tuhan menjemputku..
0 Responses

Post a Comment